FAQ

Vraagje over onze service of over de mogelijkheden via onze webshop? Kijk even in deze lijst of je een antwoord kan vinden op je vraag.

 

Heb je toch nog vragen na het doornemen van deze lijst? Aarzel dan niet om ons te contacteren!

 

 

  1. Ik ben niet zeker van de maat, wat moet ik nu doen?
  2. Waar kan ik zien of een product op voorraad is?
  3. Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
  4. Kan ik mijn bestelling retourneren?
  5. Hoe kan ik veilig online betalen?
  6. Ik kan een product niet terugvinden op de website, kan ik het toch kopen?
  7. Kan ik langskomen om iets te passen?
  8. Wat gebeurt er met de levering als ik niet thuis ben?
  9. Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten leveren?
  10. Hoe moet ik mijn cadeaubon inwisselen?
  11. Hoe wordt een cadeaubon verstuurd naar de gelukkige als ik die betaal?
  12. Hoe lang is een cadeaubon geldig?
  13. Willen jullie mij sponsoren?
  14. Wat moet ik doen om een wetsuit te huren?
  15. Mag ik mijn bestelling gratis retourneren als ik niet tevreden ben over de maat/kleur?
  16. Welke wetsuit zal ik ontvangen als ik er een wil huren?
  17. Welke merken bieden jullie aan in de webshop?
  18. Kan ik achteraf betalen bij jullie?
  19. Hoe zit het met de houdbaarheidsdatum van sportvoeding?

 

 

  1. Ik ben niet zeker van de maat, wat moet ik nu doen?
    • Via maattabellen kan je de maten van kledij of schoenen raadplegen. Wij hebben zeer goede ervaringen met de maten. Stuur ons gerust een mail om advies in te winnen en zo de juiste maat te kiezen. Als je het risico te groot vindt kan je met ons contact opnemen om langs te komen en te passen.
  2. Waar kan ik zien of een product op voorraad is?
    • De status van een product kan je steeds zien op de specifieke productpagina. Hier wordt aangegeven of een product meteen leverbaar is of dat er een wachttijd zal zijn. Producten die niet in de webshop op voorraad zijn moeten vanzelfsprekend besteld worden en kennen een langere levertermijn.
  3. Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
    • De status van je bestelling kan je volgen in je account. Hiervoor moet je aangemeld zijn en navigeren naar mijn account.
  4. Kan ik mijn bestelling retourneren?
    • Je bestelling retourneren kan tot 30 dagen na verzending. We vragen je om een retour meteen per mail te melden en het retour zenden niet uit te stellen. Meer informatie over retourneren vind je op de retourpagina.
  5. Hoe kan ik veilig online betalen?
    • Bij Triathlonshop wordt je betaling 100% veilig geregistreerd. Voor de betaling wordt er naar een beveiligde zone gegaan waar je kan kiezen tussen de verschillende betalingsmogelijkheden. In het betalingsproces kan er ook gekozen worden om het bedrag per overschrijving over te maken.
  6. Ik kan een product niet terugvinden op de website, kan ik het toch kopen?
    • Wanneer je een specifiek product zoekt en het merk is terug te vinden op de merkenpagina, neem dan contact met ons op. In principe zijn alle producten van de beschikbare merken te koop.
  7. Kan ik langskomen om iets te passen?
    • Een afspraak maken om langs te komen is noodzakelijk. Wij hebben geen vaste winkel maar ontvangen je graag in onze stock. Hier is niet altijd iemand aanwezig dus vragen we om eerst een afspraak te maken per mail. Vermeld ook steeds waar je precies naar op zoek bent en wanneer je zou kunnen langskomen.
  8. Wat gebeurt er met de levering als ik niet thuis ben?
    • Wanneer je niet thuis bent bij een levering dan krijg je een briefje in de bus. Je pakje zal dan op de post afgehaald moeten worden. bPost doet geen tweede afleverpoging. Kies ervoor om een ander adres op te geven wanneer je op voorhand weet dat je niet thuis zal zijn. Er wordt standaard geleverd tussen 10u en 16u.
  9. Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten leveren?
    • Je bestelling op een ander adres laten leveren is geen enkel probleem. Vermits er steeds tussen 10u en 16u geleverd wordt kan het interessant zijn om bijvoorbeeld je werkadres op te geven. Geef een ander adres op bij het afronden van je betaling. Zorg ervoor dat alle gegevens correct zijn en vermeld bijvoorbeeld de bedrijfsnaam of de naam van de bestemmeling.
  10. Hoe moet ik mijn cadeaubon inwisselen?
    • Je cadeaubon inwisselen dient steeds te gebeuren bij het afronden van de bestelling. De aangegeven code dient dan ingevoerd te worden om aanspraak te maken op de reductie. Wanneer de cadeaubon niet meer werkt dan is deze voorbij de geldigheidsdatum.
  11. Hoe wordt een cadeaubon verstuurd naar de gelukkige als ik die betaal?
    • Een cadeaubon wordt per post verzonden naar de bestemmeling. Wij hebben hiervoor een unieke cadeaukaart laten ontwikkelen waar we alle gegevens op invullen. Wanneer je hier een specifiek tekstje bij wil dan vragen we je om dat te vermelden bij de bestelling. Cadeaubonnen hebben geen levertermijn dus worden onmiddellijk verzonden na ontvangst van de betaling.
  12. Hoe lang is een cadeaubon geldig?
    • Tenzij anders vermeld is een cadeaubon 1 jaar geldig. Deze informatie staat vermeld op de productbeschrijving en op de bon zelf. De datum van bestelling wordt steeds aangehouden als startdatum. Kortingscodes voor evenementen kunnen afwijken van deze geldigheid.
  13. Willen jullie mij sponsoren?
    • Triathlonshop sponsort enkel wedstrijden. Mocht je toch een ongelofelijk goed voorstel hebben om samen te werken dan kan je het steeds proberen via info@triathlonshop.be. Wedstrijdorganisaties kunnen eveneens contact opnemen met ons via het genoemde e-mailadres.
  14. Wat moet ik doen om een wetsuit te huren?
    • Om een wetsuit te huren dien je op voorhand een mail te sturen om deze te reserveren. Vermeld steeds naam en adres maar ook lengte en gewicht. We zullen dan verdere afspraken maken rond de verzending of het afhalen per mail. Meer informatie over het huren van een wetsuit vind je in het verhuurmenu.
  15. Mag ik mijn bestelling gratis retourneren als ik niet tevreden ben over de maat/kleur?
    • Triathlonshop biedt geen gratis retour aan tenzij anders overeengekomen. Retour is steeds op kosten van de klant en dient gemeld te worden per mail. Meer informatie over retourneren vind je in de Algemene Voorwaarden en op de retourpagina. Triathlonshop biedt retour labels aan voor het bedrag van €4,95.
  16. Welke wetsuit zal ik ontvangen als ik er een wil huren?
    • Wij sturen steeds instap- en beginnerswetsuits op voor de verhuur. Dit zijn wetsuits waarmee je probleemloos je eerste/uitzonderlijke triatlonervaring tot een goed einde kan brengen. Wanneer je toch een betere wetsuit wil huren dien je eerst contact op te nemen met ons.
  17. Welke merken bieden jullie aan in de webshop?
    • Wij bieden via de webshop een selectie van producten aan die specifiek uitgekozen zijn voor zwemmers, fietsers, lopers, triatleten en duatleten. Mocht het product dat je zoekt niet te vinden zijn op de website, dan kan je ons contacteren per mail. Een lijst van alle producten die we aanbieden vind je op de merkenpagina.
  18. Kan ik achteraf betalen bij jullie?
    • Achteraf betalen is bij Triathlonshop niet mogelijk. Wij verzenden je product pas wanneer we de betaling hebben ontvangen. De gemakkelijkste optie is dus om te kiezen voor een online betaling. Bij een overschrijving dien je rekening te houden met een mogelijk langere levertermijn.
  19. Hoe zit het met de houdbaarheidsdatum van sportvoeding?
    • De houdbaarheidsdatum van producten ligt steeds voldoende ver in de toekomst zodat dit met overschot geconsumeerd kan worden. Moest de houdbaarheidsdatum naar jouw mening niet voldoende zijn dan kan je contact opnemen met ons per mail.